Selleri

Selleri för högt blodtryck

Numera söker många människor efter sätt att sänka sitt höga blodtryck. Genomförandet av detta mål är viktigt eftersom högt blodtryck kan orsaka ett brett utbud av hälsoproblem som minskar livskvalitén. Lyckligtvis håller många forskare med om att selleri kan användas för att bekämpa problemet. Läs mer om högt blodtryck och selleri genom att studera den korta översikten som visas nedan:

Selleri för lägre blodtryck

Om du söker efter sätt att hålla ditt blodtryck på en rimlig nivå, kanske du vill prova med att äta mer selleri. Som noterat hos Cleveland Clinic, så har selleri ett fytokemiskt ämne som kallas ftalider. När det används i extraktform, kallas ftalider för NBP. Extraktet är känt för att mjuka upp blodkärlsvävnaden. Denna avspänning resulterar i minskat blodtryck och ökat blodflöde.

Selleri är nyttigt!

Selleri är nyttigt!

Vissa personer som vill sänka sitt blodtryck konsumerar Selleri i extraktform, men det är bättre att äta dessa grönsaker hela. Detta av flera skäl, inklusive det faktum att äta hel selleri säkerställer att du även får i dig kalium, magnesium och fiber. Var och en av dessa livsmedelsegenskaper bidrar till blodtrycksreglering. Vissa läkare menar att man bör äta ca fyra stänglar varje dag, vilket motsvarar en kopp med hackad selleri.

Hur man införlivar selleri i sin kost

Om selleri inte redan är en ingrediens i din dagliga kost, så finns det flera sätt att införliva den i din kost. Till exempel kan du göra en sallad genom att blanda avokado, selleri och citronsaft i din mixer. Detta kommer att smaka gott tillsammans med din favoritsallad.

Ett annat sätt att införliva selleri i din kost är ”myror på en stam”. Det här är en barndomsfavorit för många vuxna i USA, och det finns ingen anledning att inte börja igen med det som hälsokost eftersom det är både gott och näringsrikt. ”Myror på en stam” görs genom att bre jordnötssmör eller mjukost på toppen av en selleristjälk och sedan lägga på russin. Om du inte tycker om russin kan du använda andra saker såsom torkade tranbär eller dadlar.

Du kan få tillgång till ännu mer utsökta sellerirecept via internetartiklar som The New York Times’s Selleri recept.

Sammanfattning

Om du på allvar vill sänka ditt höga blodtryck, är det dags att genomföra förändringar i din kost som hjälper dig att uppnå det målet. En strategi som kan vara till nytta är att integrera mer selleri i din kost. Använd den information och råd som finns ovan för att säkerställa att du kan påbörja vägen till en bättre hälsa nu!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *